Sjuk Julle : (



Julle har ju varit halt en tid. Eller halt och halt ingenting syns när han går eller springer det är bara när han står still som han avlastar vänster baktass. En veterinärtid var bokad i nästa vecka....

I går blev han dålig i magen. Och fast dörren var öppen så hann han inte ut.

Tidigt i morse halv 5 vaknade jag av att han bökade runt i bädden. Det visade sig att han försökte komma ur den men lyckades inte på egen hand. När jag hjälpte honom upp så vek sig bakbenen och jag fick bära honom ut för att han skulle få göra det han behövde. Och, jo, han var fortfarande dålig i magen.

Med en nästintill halvförlamad hund var det bara att vänta in att djursjukhuset skulle öppna. När jag väl kom dit fick Julle så pass mycket adrenalinpåslag att han efter ett tag kunde stötta upp sig med bakbenen. Det var ju skönt mitt i allt elände.

Efter ett par timmars väntan kom veterinären och då kunde han tom gå. Och det blev böjprov och klämningar här och där. Han kunde nu springa igen och gå utan att halta nämnvärt. Däremot upptäcktes det att han inte verkade ha full kontroll på tassen och att han har någon form av nervpåverkan.

Ny tid till ortopeden och diet för att få ordning på magen. Det återstår att se var ifrån nervpåverkan kommer, men alla reflexer i benet fungerade. Men tassen fungerar helt klart inte som den ska.

Uppdatering kl 19.00

Julle blev sämre efter ett par timmar hemma. Han började kräkas och blev vinglig. Vi åkte in igen och då hade han bleka slemhinnor, hög puls och var ordentligt påverkad. Han är nu inlagd på Södra Djursjukhuset med dropp. Förhoppningsvis ringer ingen därifrån förrän i morgon mellan kl 11 och 14 då det är bestämt att de ska ringa. Jag hoppar till så fort telefonen ringer just nu och vågar knappt svara.


Kommentarer
Postat av: Gerd

Tänker på er och Håller tummarna för att allt ska gå bra. Kram /Moster

2010-09-10 @ 22:00:50
Postat av: Å-L

Tänker på er!!!! håller tassar och tummar för Julle.

Kramiz Å-L med flock!

2010-09-11 @ 00:14:11
URL: http://www.luddelina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0