Triple dogshow

Lördag till måndag har jag tillbringat på Triple International Dogshow Jönköping. Med mig dit hade jag Nikki som ställdes ut alla 3 dagarna. Lördagen bjöd på kallt väder, men bra resultat. Nikki blev BIM med CERT och CACIB, så nu har hon 5 CERT och 4 CACIB : ). Söndagen bjöd på bättre väder men inget vidare resultat. Domaren var väldigt snål med både 1:or och CK:n, och vi fick en 2:a tråkigt nog. Måndagen blev bättre med CK och en 3:e placering i tikklassen.

Mellan 3000 och 4000 hundar var anmälda varje dag så det fanns mycket roligt att titta på. Och jag hade gott om tid då min uppfödare Charlotta vann BIR varje dag så vi fick vänta på gruppfinalerna. Hon gick dessutom och vann sin gruppfinal på lördagen med sin Kerry Blue Zack.

Nu är vi ganka mätta på utställningar Nikki och jag, och vi tar graviditetsledigt resten av sommaren.

Här är vinnande hundar på lördagen. BIR snygge Sigge och BIM Nikki.




Bilden lånad från Sigges blogg. Fotograf Maija Timonen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0