När man mejlar - Lite nätetikett




Jag har en längre tid funderat på hur och varför vissa gör som de gör när de vidarebefodrar mejl eller skickar samma mejl till flera personer. Hur många mejl har man inte fått som oredigerade kommer med mejladresser till hur många som helst till de som tidigare vidarebefodrat mejlet, och i flera led dessutom.

Eftersom jag varit tvungen att byta min mejladress för att den kommit ut pga virus på andras och min egen dator. Också för att min mejladress funnits på forum som blivit hackade, är jag numer vaksam och försiktig med var och när jag lämnar ut den. Jag vill helst slippa byta mejladress igen för det är krångligt och tidskrävande.

Uppmaning till alla mejlare där ute.

Skall ni vidarebefodra ett mejl: Rensa bort de gamla mejladresserna överst i mejlet samt all ev företagsinfo eller reklam längst ner.

Skall ni skicka samma mejl till flera: Använd funktionen hemlig Kopia så syns inte alla mejladresserna till alla ni skickar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0