Pelargonburk

Nu är det dags att börja plocka sticklingar att övervintra till nästa vår. Kan inte påstå att jag är speciellt bra på att göra sånt längre, men jag fick en idé när jag plockade med konservburkar som skulle till återvinningen.

Vissa burkar passar ju precis in i varandra. Aha! en kruka med ytterkruka! Sagt och gjort.

-Göra lite hål i botten med hjälp av en spik och en hammare.
-Dekorera den större burken.
-Fylla upp den större burken med lecakulor så den lilla burken kommer i lagom höjd.
-Tada! Färdigt! Och bra mycket roligare med lite pyssligt.




Etiketten som jag stuckit ned bakom bandet följde med pelargonen när jag köpte den i våras. Den passar inte färgmässigt med hur jag dekorerat burken, men den får sitta där tills jag kommit på nåt annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0