Är det tyst i Tystberga?


På fredag blir en dröm verklighet. Då blir jag ägare till ett litet hus på landet. Självklart ska jag tillbringa första helgen där också. Resten av familjen är inte lika entusiastiska som jag. Det finns ju ingen uppkoppling där gudbevars.

Men jag ser fram emot tystnaden och lugn och ro. För visst måste det vara tyst på ett ställe som ligger i Tystbera? Det hörs ju liksom på namnet.

Själv tycker jag att det ska vara nyttigt för mina barns hjärnor att vara utan en skärm framför ansiktet. Och att de ska få vara tvingade att använda hjärnan till att hitta på saker själv. Någonstans på vägen har vi skapat mottagningscentraler av vår barn. De tar liksom bara emot stimuli hela tiden. Ingenting sker av sig själv. Datorer på ont och gott.

På lördag skall vi åka och hälsa på Nikki och valparna. Jag längtar verkligen efter att få träffa vår lilla prinsessa. Hon har varit hemifrån så länge nu och vi har inte träffat henne på drygt 2 veckor. Julle får nog följa med den här gången. Om de sen får träffas återstår att se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0