Dagen efter insatsövningen

Sitter i soffan mest och slösurfar idag. Lite trött efter gårdagens drinkprovning och allt skrattande.

Jag har en vän som är polis, och hon roade oss med att visa hur en insatsövning gick till. Jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna se en svensk polisdeckare utan att bli full i skratt. Vi fick oss till livs vad "kik bakom hörn", "kik bakom eget hörn", "tremeterskik" och "tempoväxlingar". Det låter inte så kul, men att se det live göras av en galen 44-årig trebarnsmor får skrattmuskeln att skrika  om övertidsersättning.


Mina kära vänninor hade köpt present till mig också. De vet precis vad jag går igång på. Och nej, det är inte ett eget bollhav, det är tuggummikulor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0