Nattmara

Orginaltext Pugh Rogefeldt, men modifierad av mig.

Åååh, himmel, himmel, en sån fajt, en sån jobbig mara,

elaka ord dansar i mitt öra.

Du drömmen finner, jag är vaken bara,

vilda onda tankar som ingen ville höra.


Jag säger godnatt bara, (jag säger godnatt)

då kommer min nattmara. (då kommer min natt)

Jag säger godnatt bara, (jag säger godnatt)

då kommer min naaaaaat


Åååh, himmel, himmel, här é en som har längtat länge,

skynda, (skynda) låt mig en hel natt sova

I månens timme vill jag se min gyllne ängel,

komma och ge migge mig frid, och sömn mig lova


Jag säger godnatt bara, (jag säger godnatt)

då kommer min nattmara. (då kommer min natt)

Jag säger godnatt bara, (jag säger godnatt)

då kommer min naaaaaat


Jag säger godnatt bara, (jag säger godnatt)

då kommer min nattmara. (då kommer min natt)

Jag säger godnatt bara, (jag säger godnatt)

då kommer min naaaaaat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0