Kattbiten

Att jag är "kattbiten" är ingen nyhet. Det har jag nog varit i hela mitt liv. Nu är jag ordentligt biten av en katt dessutom.

min älskade lilla Lurva har en tendens att få väldigt fet päls och mjäll när det blir varmare. Då kommer också tovorna som ett brev på posten Så också nu. Så i lördags bestämde jag att det var dags för borttagning av tovor och ett bad med specialschampo. det har jag gjort förr och det brukar alltid gå bra.

Den här gången blev det dock lite annorlunda. Lurvan gillar inte att bada, vilket inte är konstigt. hon är ju katt! Den här gången försökte hon ta sig ur badkaret med hjälp av duschdraperiet, och det blev alldeles för läskigt. Inget fotfäste och ingen fast punkt i tillvaron alls. Tå tog hon det som fanns närmast och det var min underarm. Där begravde hon sina huggtänder så djupt hon kunde och höll sig krampaktigt fast. Jag svor en lång harang, men badade henne färdigt när jag hade fått loss henne.

4 djupa sticksår blev resultatet och det ledde till sprutor och antibiotika. Så nu sitter jag med en svullen infekterad underarm och knaprar penicillin för glatta livet. Lurvan, hon går omkring och glänser i sin nybadade tov och mjällfria päls som om ingenting har hänt....


Kommentarer
Postat av: Henrietta

Aj jag vet precis hur ont det gör! Bra att du gick till läkaren! Kattbett är inte att leka med.

2009-04-22 @ 06:31:00
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Ulltussen

Oj! Friska tänder verkar hon ju ha i vart fall. Krya på dig!

2009-04-22 @ 22:13:10
URL: http://ulltussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0