Shibaspecial

I dag har jag och Jullegubben (numera omdöpt till testosteronmonstret) varit på rasklubbens årliga shibaspecial. Det var utställning (inoficiell), agilitytävling för nybörjare, ringträning och tävling om den snabbaste shiban. Julle var inte rolig alls. Han har samlat hormoner genom att sukta efter löptik hela veckan och släppte ut all sin frustration.
Han uppvaktade varenda tik och ville betäcka en del av dem ashamed smileys
De hanar som var i närheten och gav honom minsta blick ville han jämna med marken aim smileys

Att få kontakt med honom var i det närmaste omöjligt. Inte ens Parmaskinka lyckades få honom alert och uppmärksam ordentligt. Han kissade säkert 3 liter (åtminstonde drack han 1 l vatten) utspridda på alla möjliga och omöjliga ställen, bla mina skor. Jag jobbade livet ur mig för att få honom med mig i både agilityn och i utställningsringen. Med tanke på utgångsläget får jag ändå vara mer än nöjd. Vi kom på delad 2:a plats i agilityn trots en praktvurpa vid däckhindet, och placerade oss som 2:a bästa hanhund med HP.



Domarens utlåtande var så här:
39 cm. En bestämd liten unghane. Bra ögon och öron. Bra bett och tänder. Bra pigment. Något kort hals. Bra rygg och bröstkorg. Bra fast över och underlinje. Bra vinklar fram och bak, men kunde haft en bättre mellanhand. Ser lågställd ut. Bra svans, något kort. Bra lår och haslängd. Bra päls, ser lite tufsig ut (har börjat fälla). Kunde haft bättre urajiro (vita kinder). Lite muttrig och bestämd unhappy smileys , men ändå ett bra temperament.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0