Rosorna har kommit

Som jag berättat om tidigare i bloggen har jag beställt rosor som jag blivit hopplöst förälskad i. I fredags kom de med postbilen, levererade ända till dörren minsann.

Till att börja med var jag tvungen att göra plats i rabatterna först och rensa bort massor med rödbladig lysing (Lysimachia ciliata ) som spridit sig lite väl ohämmat i rabatten.
Rödbladig lysing (Lysimachia ciliata 'Firecracker')

Även penningblad fick maka på sig så att man hittade ner till jorden för att kunna gräva.


Sen var det att gräva stora hål, blanda befintlig jord med planteringsjord och vattna rejält. Det är många månader tills jag får se om det blir bra, men den som väntar på nåt gott......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0