Pyssla! Världens bästa terapi!

Surfade in på Miao:s blogg och hittade en länk som beskriver pysslandets läkande effekter så bra. Länken hittar ni här.

Själv tycker jag att skapande och pysslande hjälper min hjärna att hålla fokus på saker. När jag sitter och knåpar och inget störande moment finns, känns det som min hjärna funkar precis som på den gamla goda tiden. Dessutom känns det bra för självförtroendet när man får något vackert eller användbart ur händerna. Egentligen spelar det ingen roll om jag stickar, virkar, papperspysslar eller syr. Min hjärna sparkar igång och nya kreativa idéer tickar på. Även lösningar på ev problem kan lösas när jag sitter och pysslar. Problem som jag stöter på i vardagslivet alltså. Men som sagt, jag måste vara ostörd på min kammare. Det är säkert därför som jag fungerar bäst på sena kvällar och nätter när övriga familjen gått till vila och allt är tyst och stilla. Då flyger tiden iväg och jag fungerar som en vanlig hel männsika utan kaos och trafikstockning i skrammelburken jag har ovanpå halsen.

Pyssla mer gott folk, och må bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0