Stilstudie

Försöker träna med Julle lite grann varje dag. Mest inkallning, för det känns viktigast just nu att han kommer när jag vill. Så här kan det se ut när han varit duktig.
image87

Belöning blir det naturligtvis när han gjort rätt, och idag hade jag köpt ett nytt sorts godis. Det var kex med köttfyllning och var rätt stort i formatet. Det tog tid att äta upp den belöningen så vi får nog hitta en annan sort. Så här kan det se ut när alla smulor ska ätas upp.


Tips på extra gott hundgodis emottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Sofia aka skberg74

Frolic brukar funka bra som belöningsgodis.

2008-01-28 @ 14:10:08
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Anonym

ja frolic!!! Dela på två eller fyra så kan man berömma fler ggr utan att han blir tjock!

2008-01-28 @ 20:18:49
Postat av: Chanku

Nåt som också kan vara populärt är att torka blodpudding. Skär i små bitar och torka i ugnen.

En del använder faktiskt mjukost i tub. Tuben är lätt att ha med sig och går snabbt att klämma ut en klutt direkt i jyckens mun.

Jag personligen kör mest med frolic (dela i fyra)och korvbitar. Hårt godis är förbjudet när jag tränar hund, mest för att min hund är så ivrig att han lätt sätter i halsen.
Lycka till i hundvärlden! :)

2008-02-05 @ 18:37:45
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0