Långkörning, inte min grej.

Har kört bil själv till Halmstad idag. Det är ju ingen stor grej kan tyckas, men för mig är det ett helt företag.

Efter dålig sömn i natt och uppvaknande till gräl var det nästan dömt att misslyckas. Huvudvärken trummade på redan innan starten, och när jag hade kommit till södertälje (ca 4 mil) började det bli jobbigt. Efter Nyköping började jag se dubbelt och strax innan Norrköping var jag tvungen att svänga av för det gick inte längre. In på en parkering och fälla sätet bakåt, och där låg jag platt i drygt två timmar. Som tur var hade jag tagit med ett täcke (kudde har jag sen förut i bilen) för det var rätt kallt när man stängde av värmen i bilen. En timmes sömn tror jag att det blev och då hade huvudvärken släppt något. Sen lyckades jag ta mig iväg och med hjälp av en del uppiggande samtal kom jag till slut fram.

Nu väntar några dagar tilsammans med mamsen. Och i morgon eller på torsdag bär det av till Ullared för lite julshopping. Jag tror att mamma får lov att köra dit och hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0