Minnen från amningsträsket.

Sitter och läser ur Annika Lantz bok 9½ månad. Ibland skrattar jag så jag får ont i magen. Hon skriver om saker som minsann inte är så roliga, men på ett sånt sätt att man bara måste skratta åt eländet. Den här boken ska man absolut läsa efter man varit föräldraledig, eller när man varit hemma ett år. Inte tidigare, för då kanske man faller i ändlös gråt åt eländet eller skrattar ihjäl sig. Sen skriver hon om sina härligt upplyftande  tankar på ett sätt att man hajar till och får sig ännu ett gott skratt.
Som detta tex:

Jag sitter i soffan och njuter av Pripps blå-reklamen.Det ser så härligt ut.lugnt och fridfullt.Till och med vattnet ligger still. Ändå är det något som känns avigt. Som att det är något i den perfekta bilden som inte riktigt stämmer. Så kommer jag på det: det är inga barn med. Är inte det väldigt konstigt? Alla som är med i filmen ser så friska och sunda ut, och alla verkar vara kring 30, men ingen har barn.Inte en enda. Kan det vara så att man blir steril av öl?
Citerat ur Annika Lantz bok 9½ månad.

image21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0