Blomkål

Normalt är jag ordentligt förtjust i blomkål, men inte denna gång. Blomkålen sitter nämligen  i en mjölkgång och jäklas, i mitt ena bröst.
 



Idag var jag på min tredje galaktografi/duktografi (undersökningar av mjölkgångarna) eftersom jag i höstas började läcka från höger bröst igen. Jag kom till undersökningen vid gott mod, eftersom jag var övertygad om att det skulle vara ok. Förra gången fick jag beskedet att jag hade cystor som troligen tömde sig i mjölkgångarna och att det var därför jag läckte. De tömde också cystorna med hjälp av nål och allt såg bra ut. men idag var jag då inte lika tursam. De hittade en förändring i mjölkgången som såg ut som blomkål efter en sisådär 16 mammografibilder (blå tutte). Nog för att de var vänliga nog att tömma några cystor även denna gång, men det hade gärna räckt med det. De tror att det är pappilom, men vill operera bort det och ta prover i fall det skulle vara nåt annat.
 
Det knasigaste med alltihop är att jag är mest bekymrad över att behöva ligga på sjukhus. Och att jag kommer att få en deformerad tutte.

Kommentarer
Postat av: Naomi

Usch... låter inget kul alls.... Hoppas det ordnar upp sig till det bästa...

stor kram på dig



Skjortkortet har jag satt ihop själv, men vet att det finns massor av olika varianter.

Jag gör det som ett kuvert dvs sätter ihop ändarna med knappremsan. (och stoppar i ett kort jag skriver på.) Nu har jag postat korten så jag har inga exakta mått på höjden men det är ju lite smaksak. Bredden är lättast att fixa genom att skära pappret till 30 cm och sen biga 7.5 cm in på varje sida för att vika in. Hoppas du hängde med. Svårt att förklara utan att visa. Hör av dig om du vill ha mer exakt beskrivning.

2009-03-01 @ 07:54:50
URL: http://www.ninnipysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0