Bloggspråk

Sitter och surfar runt på olika bloggar som handlar om pyssel. Märker att flera har börjat blogga på engelska. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jag begriper ju att det är för att pysselintresserade från alla länder lättare ska kunna ta del av vad deras likar gör även här i Sverige, men i mina ögon blir det lite tråkigt. Förmodligen för att jag inte själv inte är jättebra på engelska, och inte orkar traggla mig igenom texten. Jag förstår ju det mesta, men ibland är det vissa ord jag inte begriper och då blir jag bara irriterad. Jag antar att jag får lov att vänja mig, men troligen blir det så att jag slutar läsa de bloggar som inte är på svenska. Vem vet, snart kanske det inte finns några bloggar på svenska i pysselrymden


Snart kanske jag ska ha den här brevid datorn

Kommentarer
Postat av: ele

jag läser inte så många blogar, men alla är på svenska. En som var på engelska har börjat skriva på svenska :)

2009-08-05 @ 21:55:25
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/
Postat av: Anna-Maria /Ananas

Jag har börjat skriva på engelska just för att några av mina bästa vänner i USA ska kunna läsa. Jag ids inte skriva dubbelt heller... Det kanske man borde göra. JAg tror inte att så hemskt många läser min blogg men jag vill gärna att de som står mig närmast ska kunna läsa.

2009-08-09 @ 09:28:30
URL: http://www.ananaspyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0