Lifta

Ja nu har jag inte varit ute och rest med tummen som den som inte är invigd i scrapvärlden kanske tror. Jag har inspirerats och härmat en annan scrappares LO (layout) och det kallas att lifta. Det kommer naturligtvis från USA som allt det här med scrapbooking gör, och då från ordet lift. ( Från Lexin:Engelskt uppslagsord lift Svensk översättning plagiera, sno, knycka {informellt; vanligen nedsättande} (verb; transitivt) )

Tjejen jag valt att lifta heter Alien bling på nätet och är på samma forum som jag. Det var i en av trådarna där som jag hoppade på en utmaning at "lifta" den som skrivit innan mig.
Så här ser hennes Lo ut.

Klicka för att stänga bilden

Och så här blev min tolkning. Allt utom det gula pappret, rosa sidenbanden och texten Callisto är från ett set med album av Kathy Davis Design.

image97

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken härlig LO det blev av liften!

//Linda

2008-02-09 @ 09:54:48
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0