Gömt mig på landet

Min förbannade emetofobi har gjort att jag gömt mig på landet ett tag. Nånting jag levt med i hela mitt liv, som är mer hanterbart ibland och mindre ibland. Just nu mindre tydligen. Det är den anledningen som gör att jag hatar vintern. Så fort snön och kylan kommer, kommer också magsjukorna som ett brev på posten. Den här gången var det sonen som blev sjuk och jag fick ångesten som ett slag i magen. Nu väntar jag på att anfallen skall avklinga så att jag vågar mig tillbaka i samhället bland andra. :(

Under tiden terapipysslar jag. Jag har märkt att inget är så bra för en ångestsjäl som att göra något med händerna. I alla fall är det läkande för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0