Barn i skogen

Onsdagen före påsk åkte jag ut till landet med hundarna. När jag kom fram släppte jag ut hundarna ur bilen medans jag packade ut. Det första de brukar göra är att springa runt bilen och nosa av lite grann, vilket de gjorde denna gången också. Helt plötsligt ser jag hur Julle stöter upp en hare strax brevid verktygsboden som han springer efter ca 10 m och sen släpper han. Han springer tillbaka till platsen där haren fanns och nosar väldeliga. Jag går fram för att se vad han gör, och där hittar jag denna lilla varelse. Fort in med hundarna i huset och sen var vi så tysta vi kunde så mamman vågade sig tillbaka
Det finns ju en anledning till att det är koppeltvång mellan 1:a mars och 20:e augusti, bla en så här lite palt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0