Är jag kommunist?

 

Jag längtar tillbaka till tiden när sjukhusen var statliga och när pensionen var kontrollerad av staten. Jag vill inte hålla reda på aktiekurser och räntor. Jag vill hämta posten på posten och inte på macken eller affären där de inte har alla posttjänster eller kunskaper så man ändå måste till ett företagscenter som det verkligen inte är gott om. Jag vill slippa hålla koll på vilka villkor och priser elbolagen har. Jag vill att skolorna ska vara kommunala och ha lika villkor så man slipper ha ångest för att man väljer fel till sina barn. Likaså vill jag att tågen, bussarna och tunnelbanorna inte ska behöva vara vinstdrivande så att de går överallt även om underlaget och lönsamheten är liten. Äldreomsorgen och barnomsorgen ska inte heller vara vinstdrivande. Och sluta för guds skull sälja ut alla kommunala bostäder så att även de som är arbetslösa och har det knackigt har chanser att bo i ”icke getton”. Och låt för guds skull sjukhusen få göra av med de pengar de behöver för att göra sitt bästa med en personal som går till jobbet utan ont i magen i skräck för att göra fel i ren stress. Jag betalar gärna skatt för allt detta!

 

Jag börjar faktiskt fundera på om jag har plötsligt blivit kommunist eller om världen blivit väldigt förskjuten till höger.


Kommentarer
Postat av: Chruss

Då är vi 2 kommunister för jag tycker det håller på att gå helt åt pipsvängen...

2011-05-06 @ 10:23:25
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Mostra

Då är jag också det. Bra skrivet Heila! Kram från mostra di.

2011-05-14 @ 10:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0