Primiärhelg

Första helgen på landet.

Det började ju mindre bra....
Vi skulle möta säljarna ett par timmar innan vi skulle till mäklarkontoret för att skriva på alla papper, betala och få nycklarna. Vi kom iväg i god tid men hörde då på radion att E4 var helt avstängd vid Moraberg, Södertälje pga en trafikolycka. Det innebar att ta småvägar för att överhuvudtaget komma neråt eftersom köerna sträckte sig ända upp till oss. Vi kom i alla fall fram ca 20 min innan vi var tvungna att åka vidare till mäklaren, men hann ju inte fråga och gå igenom allt vi tänkt.

Väl hos mäklaren gick allt smidigt och fort och snart var jag på väg tillbaka till huset medans maken for tillbaka till Stockholm för att jobba klart och hämta barnen. Väl där packade jag upp det vi hade med oss och vädrade och bäddade alla sängar.

På kvällen lagade maken mat och sen satt vi på altanen tills vi inte såg nåt mer pga av mörkret.

Lördagen spenderades först på taket till gäststugan för att ta bort massor med mossa. Sen åkte vi och hälsade på Nikki och valparna. När jag skulle börja fotografera var batterierna i kameran slut. Så jäkla typiskt mig!

På kvällen åkte maken och barnen tillbaka till stockholm och jag stannade och mös med Julle till söndag eftermiddag.

Alldeles strax åker jag och maken dit för att lämna lite saker och kolla vad hantverkarna gjorde där i måndags.

Dessa är inköpta. Hoppas de ser trevliga ut med mat på också.

DINERA Servis 18 delar brun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0