Julle bättre?

Efter en plågsam natt i ovetskap ringde veterinären med budskapet om att han var bättre. Inga kräkningar eller diarréer under natten och han hade provat äta lite. Efter lite diskuterande beslöts det att jag skulle hämta honom på eftermiddagen så att han fick dropp under dagen.

Halv 3 fanns jag på plats för att hämta ut min lilla Jullegubbe. Han blev hiskeligt glad att se mig men var samtidigt så otroligt kissnödig efter allt dropp att han inte visste hur han skulle göra.

På kvällen var han lite pipig en stund, och jag misstänker att han hade magknip eller ont någon annan stans. Och han hade diarré i små mängder vid 2 tillfällen. Att han inte hade diarré när han var på sjukhuset tror jag beror på att han helt enkelt inte hittade någon plats att göra nr 2 på. Det är ju inte så att han har sprutande diarréer utan att det som kommer ut är löst och slemmigt. Jag har i alla fall inte behövt gå ut med honom i natt vilket jag hoppas är ett bra tecken även om han var lös i morse också.

Jag har haft telefonkontakt med djursjukhuset nu på morgonen och de tyckte att jag skulle fortsätta med dietmat i små mängder och pro-kolin trots diarrén, så då försöker vi med det.

Jag har också sett till att jag kan kolla hur mycket han dricker genom att mäta hur mycket vatten jag hällr ner i vattenskålen och hur mycket som finns kvar när jag byter vatten. Om inte det har dunstat bort jättemycket har han druckit 3,5 dl mellan kl 16.00 i går till 09.00 i morse. Dessutom blandar jag vatten i den lilla mat han får så han får i sig lite vätska den vägen med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0