Årstidstäcke på mitt vis

MYSA GRÄS Täcke, värmegrad 1  Längd: 200 cm Bredd: 150 cm Fyllnadsvikt: 400 g Totalvikt: 650 g

Jag har länge funderat på ett årstidstäcke från IKEA som består av två täcken som man kan kombinera eller ha bara ett. Min tvekan har bestått i att jag har funderat på om det knölar ihop sig eller trasslar in sig i varandra.

Till landet  köpte jag några superbilliga täcken för 25:-/st från IKEA för att klara oss den första tiden innan vi har bott in oss och känt efter hur behovet av olika ting ser ut. Första natten satte vi inte på värmen i huset, och Jonas klagade på att han hade frysit och varit tvungen att ta på överkastet mitt i natten.

I går tog jag två av dessa täcken och gjorde ett sk. årstidstäcke. På det ena sydde jag ett flertal knapphål längs yterkanterna och på det andra knappar på motsvarande ställen. Det verkar fungera bra och nu ska sonen få prova det på landet i helgen. Varmt verkar det bli i alla fall och till en kostnad av 50:- + knappar som jag hade hemma så gör det inget om det inte verkar bekvämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0