Skogens gula guld



Fredag och Lördag tillbringades på landet. Gjutning och uppsättande av staketstolpar stod på programmet. Även avsopning av förrådstaken skulle göras och det hamnade på min lott. När det var färdigt föreslog jag den snälle sonen som hade hjälpt mig att vi skulle ta en promenad med hundarna och gå till sjön. Vi traskade iväg och var på jakt efter ett ställe som det skulle gå att bada vid. På vägen tillbaka formligen trillade vi över massor med  stora fina kantareller, och stora dessutom. Ingen svampkorg hade vi heller. Men nöden är uppfinningarnas moder. Jag tog av mig munkjackan och använde den som påse. Nu grämer jag mig bara över att vi inte fick plats med alla dessa bleka taggsvampar som det fanns hur mycket som helst av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0