Inget för känsliga

Kom ju på att jag har lite gamla dikter på lager. Här kommer en som jag skrev när jag kom hem från kirurgakuten för länge sedan.



Baksnitt                                                          

Jag har suttit 6 timmar på en kirurg-akut

Jag trodde aldrig det skulle ta slut

Inte kunde jag sitta, bara stå

för jag hade ont i det jag skulle sitta på

 

Det kom en syster som var snäll

hon sa –Vi har lite fullt ikväll,

men doktorn kommer snart

så ta nu av dig så det blir bart

 

Så jag drog ner brallan

Käkade sista frallan

La mig snällt på båren

och lyssnade på Vivaldis våren

 

Sen kom doktorn in med elev

Tittade, visade och skrev

Raskt slet hon fram en kniv

Jag fruktade för mitt undre liv

 

Hon sa –jaha så var det klart,

nu går det över snart!

Och jag var lättad och nöjd.

Det var en ruskig hemorröjd!


Skriven  2004-05-23 02:14:40


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0