Knasig hälta

Senaste veckan har Julle lyft på en bakbenet ibland när han står stilla. Jag har klämt och känt, böjt och sträckt, men ingen speciell reaktion. När han går och springer har det inte synts nånting alls. Jag har fått rådet att han ska vila och ta bara korta promenader vilket jag har försökt att följa. Men med en löptik i huset brevid motionerar han sig själv ganska bra genom att springa omkring och pipa varvat med att sitta och stirra ut mig i hopp om att få tillträde till tiken i fråga.

 

I morse hoppade han omkring på 3 ben under de första 3 minutrarna när jag släppte ut honom. Det hindrade honom inte från att sniffa omkring efter nattens ev objudna gäster dock och snart sprang han på alla 4 utan att halta. Men jag blev ju fundersam och började söka på nätet. Ju mer jag läst destå mer börjar jag tro att han fått Borrelia. Han fick en fästing i jumsken i somras för ca 5 veckor sendan och det är tydligen vanligt med oförklarliga hältor. Jag får nog allt ringa veterinären på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0