Lilla tussilago, lilla tussilull...

......har du målat kjolen din med solens klara gull?

Idag har jag grovrensat 1½ rabatt och den andra 1½:an tog jag igår, så nu är det bara resten kvar (6 st mindre). På hösten krattar jag in löven i rabatterna för attt isolera lite mot barfrosten som går hårt åt växterna, så det är det jag tagit bort. Massor med små blad och knoppar tittar upp och en och annan seg spindel och gråsugga tultar omkring.

På väg till skoaffären lyste det massor med små tussilago-kjolar i vägkanterna. Jag blir så lycklig! Det är vår!!!

Tussilago.jpg

Kommentarer
Postat av: Kvasthilda

Jag blir avundsjuk! Men det regnade i går så det försvann ganska mycket snö, men det är mycket kvar - iaf i trädgården.

Härlig dikt i förra inlägget! :) Lova att du lägger in en bild när du fixat det!!!! Fast jag kan se det framför mig........

2010-04-09 @ 09:14:10
URL: http://mariaspyssel.blogspot.com/
Postat av: ele

vilka fina tussilagor! härliga vårtecken. Jag fick syn på gula blommande maskrosor i trädgården i dag ... inte lika fint liksom, helst inte när de växte där det bara skall vara sten, så jag får väl rensa lite... Lite gult i gräsmattan är ok enligt mig, ser fint ut. som solar som Evert Taube sa :D

2010-04-23 @ 21:33:27
URL: http://eleonor.blog.valborg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0