Kuvert C7 med Score Board

Jag gör ganska mycket kuvert själv av allehanda olika papper, och för ett bra tag sedan investerade jag i en Enveloper Score Board. En Score Bosrd är en platta med skåror som man lägger papper på och drar längs skåran för att få ett spår i pappret som man sen viker efter. Ett minus jag upptäckte, va att det inte fanns någon instruktion med för hur man gör C7-kuvert. Men skam dem som ger sig, så jag provade mig fram till rätt resultat. Så här gör jag:

Enveloper Scoreboard ser ut så här. (I fortsättningen förkortatd till SB) I den medföljer en massa beskrivningar på olika kuvertstorlekar.



Jag skär till ett papper som är 15X15 cm. I det här fallet ett julpapper.



Lägger pappret i SB:n och använder A1 på två sidor och B på en sida.



Viker i skåran efter B-linjen och limmar eller använder dubbelhäftande tejp på kanterna (se de blå linjerna)



Viker in de limmade sidorna efter skårorna som är gjorda efter a1-linjen. Nästan färdigt!



Lägger kuvertet enligt bilden och använder B-linjen.



Viker ihop. Färdigt!




Kommentarer
Postat av: Ingalill

vilken bra och utförlig beskrivning! Har funderat på att köpa en sån men inte vetat om det ärvärt pengarna...

2009-09-13 @ 22:43:46
URL: http://spunkygecko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0