Ett monster

Vi har köpt ny soffa. Eller ny och ny, bättre begagnad är väl snarare rätt. Vår tidigare soffa var så sliten att det började gå hål på de mest slitna ställena. Maken tyckte att nu var det av nöden att skaffa en ny, och jag borde vara mest lämpad att hitta denna. Det var bara att ge sig ut i cyberspace och titta på olika soffor både på affärer och begagnatsiter. Blocket är en guldgruva helt klart, och jag hittade några objekt som jag vidarebefodrade för påseende till maken. En av dem enades vi om att kolla upp, och det var fortfarande jag som var bäst lämpad för denna uppgift tydligen. Jag larvade iväg till Solna och tittade och tyckte att det såg bra ut och de var väldigt lika de soffor vi redan hade, fast i mycket bättre skick. Sagt och gjort, affär gjordes och sofforna skulle hem. Då upptäcker maken att de är ju mycket större än de vi har hemma. Kommer de att få plats? kommer vi att få upp dem för trappan?

Nåja, allt slutade lyckligt och sofforna är på plats efter lite omfördelning av div möbler. Vad lär vi oss av detta? Jo att jag inte är lämpligast att ensam åka och titta på soffor. nästa gång får maken lov att engagera sig vare sig han vill eller inte.



Julle godkände soffhörnan på direkten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0