Man behöver vara frisk för att orka vara sjuk

För ca en månad sedan ringde jag upp Försäkringskassan för att begära ut handlingar så jag kunde sätta ihop ett underlag för ansökan av sjukersättning. Tidigare har jag fått informationen att det var 3 månaders handläggningstid, så jag var ute i god tid trodde jag. Vid detta tillfälle fick jag veta att det var 4 månader, vilket det var tills min ersättning går ut vid det laget.



Ca en vecka senare ringde jag igen för att höra hur det gick. Fick svar att begäran var ivägskickad. Bad vid detta tillfälle om att en ansökningsblankett skulle skickas till mig, då jag inte hade tillgång till skrivare. Detta skulle göras omgående.




Efter ca ytterligare en vecka ringde jag för att höra vad allt tagit vägen. Ingen visste riktigt men noteringar om att jag ringt syntes på skärmen så det var säkert på gång. Tog hjälp av min far att skriva ut en blankett eftersom ingen blankett dykt upp. Skrev mina uppgifter på blanketten och skickade in utan underlag, för att åtminstone kunna göra någonting åt att inte bli för sen.


 

 

 


Så gick det en vecka igen…jag ringde igen. Jaså hade ingenting hänt ännu? Ja det var ju inte bra! Personen i telefonen lovade att hon skulle kontakta sin chef som skulle se till att jag blev uppringd.

 

En vecka till……………..Jag ringer igen! Hade ingen ringt mig? Ja det var ju inte bra. Nu skulle ett meddelande till högste chefen skickas och handläggarna skulle få en åthutning. 






Man kan undra om de har all mejl som handlar om mej inställt på direkt vidarebefordring till skräppostkontot.

Man måste vara frisk för att orka vara sjuk.............jag orkar inte i alla fall


Kommentarer
Postat av: Elina

Ja herre jäklar vilka turer jag har haft med dem under hösten, roligt är det inte. Min sjukersättning går ut i juli och de rekomenderade mig att skicka ansökan om förlängning i januari. Lustigt att de ska ta beslut efter läkarutlåtanden som kan vara ganska många månader gamla då..



Lycka till! Jag håller en tumme!

2009-11-14 @ 02:09:26
Postat av: maria

Kramar om dig..... Inte för att det hjälper mot FK, men i alla fall...

2009-11-14 @ 10:07:53
URL: http://mariaspyssel.blogspot.com/
Postat av: Dolores

Nä du, det är sannerligen inte lätt att vara sjuk...

kramar om / Dolores

2009-11-20 @ 12:39:58
URL: http://www.dolorespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0