Shibaspecialen 2009

Nu är jag hemma från Enköping och har blivit någorlunda människa igen. Specialen gick bra och de flesta verkade nöjda med utställningen. 68 shibor var anmälda, och jag tror att de allra flesta kom och visade upp sig.

Dagen började med ringträning kl 09, och jag var en av dem som höll i denna. Det var många som inte hade ställt ut tidigare, och jag koncentrerade mig på att upplevelsen på bordet skulle vara trevligt för hundarna. Det gick väldigt bra för de allra flesta.

Min egen upplevelse från bordet blev lite knasigt. julle är ju skeptisk till detta och trillade av bordet. men domaren (Göran Bodegård) visade stor förståelse och bad oss ta ett extra varv runt ringen för att försöka igen. denna gången gick det bättre. Stor heder åt en sån domare som ser att hunden är rädd och inte aggresiv. julle fick en bra bedömning, men ett 2:a pris pga för dålig könsprägel.

För Nikki gick det desto bättre. Hon knep BIS:et och fick en strålande kritik.

Mkt tilltal tik m utm proport. Mkt vackert huvud m fina detaljer. Utm hals

& rygglinje. Utm konstruerad fram & bak.

Rör sig vackert & rastypiskt korr. I fin pälskval.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Stolt matte, eller?! Vilken schnygging!

2009-05-27 @ 22:27:15
URL: http://pysseloprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0