Första bokstaven

"Första bokstaven"


Hittade det här i Babsans blogg och tyckte det var kul. Vissa saker var riktigt knepiga innan jag kom på vad jag skulle skriva, färg tex. Jag har dessutom valt att skriva en kommentar efter för att jag tyckte det var kul.


............................................................................................................

Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5

personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första

bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du

får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha

namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då

om ni heter lika). Lycka till!



1. Vad heter du?: Helena (Efter min mormor minsann)

2. Ett ord på fyra bokstäver: Häst (Har man gränslat ett antal)

3. Flicknamn: Henny (Ett sött namn tycker jag)

4. Pojknamn: Hans (Heter en av mina söner i andranamn)

5. Yrke: Hortonom (Verkar roligt tycker jag)

6. Färg: Honungsgul (Färg på H var knepigt)

7. Klädesplagg: Halsduk (Får inte vara stickig)

8. Mat: Hummus (Gottgottigottgott)

9. Sak i badrummet: Handduk (Hängarna brukar gå sönder)

10. Plats/stad: Hallsberg (Det är alltid byte i Hallsberg)

11. En orsak att vara sen: Halka (Speciellt Stockholmare utan vinterdäck)

12. Något man skriker: Hit! (Fast man ska inte skrika det åt en hund med luddöron, jag vet)

13. Film: Hair (Den var bra första gången jag såg den....)

14. Något man dricker: Hallonsaft (Saft, saft, hallonsaft. Bättre saft har  ingen haft...)

15. Band: Housemartins (Där delar av bandet sen bildade det underbara "Beautiful South")

16. Djur: Hundar (Som på senare tid invaderat vårt hem)

17. Gatunamn: Herrängsvägen (Här har jag bott)

18. Bil: Huyndai (En Atos hade det nog blivit om inte Toyotan dykt upp)

19. Sång: Heroes (Bowie kommer alltid vara bäst)

20. Känd person: Hanna Montana (Påverkad av ungarna, jag? Näää.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0