MH

Ja då har jag varit med om mitt första mentaltest på hund. Jag och Kalle åkte dit och hann gå med en annan hund var, innan det var min och Julles tur. Han klarade hela testet och förvånade mig faktiskt med en del saker. Han lekte med testledaren, vilket jag inte trodde han skulle göra. Han gjorde en ordentlig undanmanöver vid skramlet, vilket jag trodde han skulle göra. Men sen förvånade han mig med att direkt springa fram och kolla av vad det var som lät och det trodde jag inte. Jag trodde han skulle skälla ut det. Skott var jag fundersam över hur det skulle gå och om jag överhuvudtaget skulle genomföra det. Men efter diskussion med testledaren så provade vi det i alla fall, och han klarade av tre skott innan han tappade svansen och tyckte att det började bli obehagligt. Då avbröt vi och lekte ordentligt så det inte skule bli en dålig upplevelse. Vi stannade också kvar och fikade i närheten för att höra skotten på den efterföljande hunden i lugn och ro, och allt gick bra.


Kommentarer
Postat av: Lena

Skulle vilja göra en sådan test på Yoshi med... mkt spännande att se hur tuff han egentligen är. När får du resultatet??

2009-09-24 @ 14:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0