Mitt hjärta blöder



Såg det här i Aftonbladet. Jag blir så otroligt berörd av sånt här. Djur och barn som far illa är det absolut värsta jag vet. Just nu känns det som jag måste åka till Kina och starta hem för herrelösa hundar.



Foto: ZHOU XUEFENG/IMAGINE CHINA/SCANPIX

En herrelös papillon försöker med livet som insats släpa sin överkörda vän från vägen i staden Qinhuangdao i norra Kina.

När bilarna närmar sig skyddar kamraten den döda kroppen med sin egen. " Hundar är enormt lojala. När någon i flocken är döende stannar de kvar och ger värme, skydd och känslomässigt stöd", säger hundpsykologen Marie Hansson.

Aftonbladet

Trofast kompis - ända in i döden


Kommentarer
Postat av: Tinto

Näääää ;( Gud så sorgligt, åååååååååh. Lilla toviga fina godhjärtade vovve som skyddar sin döda kompis.

2008-09-29 @ 21:25:14
URL: http://stirredreality.com/tinto
Postat av: ja

De är smarta pappisarna... Nä allvarligt, mådde skitpiss av det där!

2008-09-29 @ 21:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0