Campingliv 1

Utvecklingen har verkligen gått framåt sen jag var på campinplats senast för kanske 20 år sen. De har trådlöst internet på den här campingen forum smileys .

Vi anlände på söndag eftermiddag och checkade in i en jättefräsch villavagn på 32 kvm.

I denna har de lyckats få in 3 sovrum, ett allrum med kök och toalett med duschkabin. Varenda utrymme är bra planerat. Det ena sovrummet är bara en liten kabyss med våningssäng och de andra två enkelsängar med smal gånng emellan, men det är fullt tillräckligt. Utanför en trädäckad altan med bord och stolar och utsikt över Kalmar Sund.




Sen var det hämtning av fam Swenne till deras stuga för grillmiddag. Där spelade killarna fotboll hela kvällen medan vi satt och snackade. När vi skulle hem blev det att promenera i den sköna nattluften ca 30 min.

Måndagen startade kl 05.30 med att Julle absolut ville gå ut. Ok då tänkte jag, nytt ställe nervös mage säkert. Pyttsan, han var bara väldigt nyfiken på att undersöka områdets alla nya lukter och möjligheter. Det blev en väldigt kort runda till rasthagen och tillbaka och sen var det mash i säng igen.  Dagen spenderades sedan med lite matinköp, solande slappande och ätande inför kvällens fotbollsmatch Kalmar FF mot Malmö FF på Fredriksskans som familjens herrar skulle besöka. Julle och jag släntrade ner mot agilitybanan och kollade in vad som hände. Jag fick hjälp av en snäll dam med en Tervurens att lära Julle tunneln med släp, oh det gick efter bara 3 försök den här gången forum smileys . Förut har det minsann inte gått utan att man lyfte på släpet.

Sen var det lugna gatan och suss i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0