Militär.

Vår yngste son är totalt militärgalen. Allt ifrån vad för kläder som används vid olika tillfällen, till de olika krigen och slagen. Han älskar att leka med kaplastavarna och sina plastgubbar, och bygger upp hela landskap med dessa. Lite fundersam blir man ju över detta stora intresse. Men samtidigt glad över att det faktiskt leks med något istället för TV och dataspel.

Senast har det varit tjat om en stålhjälm. En kväll tvingade hn mig att leta efter en på nätet, och det var inget vidare bra utbud. Visst fanns det många hjälmar, men frakt på en sådan blir ju rätt dyr. Till slut ringde jag Överskottsblaget, och de hade i butiken i Solna. Så det blev att ta med sonen dit för att köpa en hjälm. Väl där visade sig utflykten vara riktigt lyckad, för jag hittade en bävernylonoverall i storlek 158 som jag letat efter i över ett år.

image77

Kommentarer
Postat av: Kvasthilda

Har två stycken till stålhjälmar liggande här hemma. Om du behöver fler och inte får tag på så kan du ju höra av dig. Det händer ju att man är neråt den kungliga huvudstaden ibland.

2008-01-09 @ 11:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0