Hund 2008

Helgen har jag tillbringat på älvsjömässan och Hund 2008. Jag har inte ställt ut Julle, utan hjälpt till att jobba i rasmontern. Det behövdes folk och jag blev tillfrågad om att hjälpa till. Jisses, jag som bara haft hund sen januari i år. Skulle jag stå där och berätta om rasen och vara nån sorts expert? Nä, som tur var hade jag någon med meig hela tiden som var mer kunnig än jag.

Det var verkligen jätteroligt, och massor med människor hela tiden. Vi hade konstant frågvisa och intresserade människor i montern. Hundarna skötte sig fint och var stencoola. De lät sig klappas utan några som helst protester. Jag tror dessutom att det blir fler shibaägare efter denna helg. Flera som vägde mellan olika raser verkade falla för shibans vackra yttre och coola personlighet.

Roligt har det varit, men ack så påfrestande. jag begriper inte hur flera av min kompisar orkar stå på mässor och vara människor efteråt. Jag har fullständigt fallit ihop när jag kommit hem och sovit i flera timmar. Jag är fortfarande helt trasig, så det är tur att det bara är en gång per år.


Kommentarer
Postat av: Elina

Haha, vem har sagt att man är människa efteråt?!

2008-12-09 @ 01:25:09
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0