Härliga skärgård.

Mötet med arbetskamraterna blev både roligt och förödande för min arma kropp. Men man måste unna själen lite glädje till förmån för kroppen emellanåt.

Vi var på Djurönäset, och hjälp vad det är vackert i Stockholms skärgård. Jag hade nästan glömt det eftersom jag inte är där så mycket nuförtiden.

Som aktivitet fick vi åka Ribbåt. En båt som går över 100 km/h vilket motsvarar ca 55 knop tror jag. Fort gick det ,och långt kom vi på kort tid, men hjälp vad stötigt det var för min stackars nacke. Vi tog oss ut till öarna norr om Möja och där fanns ett litet skär där det låg en hel hög med sälar. De var inte speciellt rädda för oss utan mest nyfikna. Vi höll oss naturligtvis på avstånd för att inte skrämma dom.
image33

image34

På vägen tillbaka så åkte vi förbi en ö där Skarvar bott. Och det blir verkligen dött på öar dör de huserat. Man undrar om träden någonsin hämtar sig, eller klarar att växa upp igen.

image35

Tack snälla snälla jobbet för en rolig upplevelse, och att jag får följa med trots att jag inte jobbat på så länge.

Kommentarer
Postat av: elina

Dom där skarv-öarna ser verkligen trista ut. Men det är mysigt med sälarna. Jag tycker det är lika roligt varje gång jag ser dem.

2007-09-07 @ 20:50:44
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0